Birileri, sizi raydan çıkartmak için elinden geleni yapıyor!
Son günlerde Haydarpaşa'nın girişinden itibaren bilboardlara devasa ilanlar yapıştırılmış durumda. Fonda; "karlar içinde uzayıp giden bir demiryolu fotoğrafı" olan afişlerin üstünde ve altında ise şunlar yazıyor:
"Raydan ayrılma… Hayattan ayrılma… Trafik kazalarında dünya sonuncusu olalım. Güvenliğiniz için, rahat ve konforunuz için trenden vazgeçmeyin…"
Afişlerin altında TCDD'nin imzası ve resmi web adresi var. Zaten işi ilginç kılan da burası! TCDD bu afişlerle özet olarak diyor ki; "demiryolunu kullanın ve hayatta kalın!"
Peki aynı TCDD yönetimi, AKP iktidarıyla atandığından beridir ne yaptı derseniz yolcuları "raydan ayırmamak" için:
1-a) İstanbul'dan kalkıp, Kütahya-Afyon üzerinden Denizli, Burdur ve Isparta'ya giden tek tren olan Pamukkale Ekspresini seferden kaldırdı(bu bölgeye giden hiçbir tren yok artık!). Tabi Kütahya'da 9 tane yolcunun "raydan ayrılma" sonucu ölümünden sonra.
b) Bir zamanlar Anadolu-Bağdat Demiryolunu Haydarpaşa'dan başlayıp Afyon-Konya-Adana-Gaziantep-Mardin üzerinden Suriye'ye kadar kat eden tek tren olan Toros Ekspresini 6 ay önce süresiz olarak seferden kaldırdı.
c) Haydarpaşa'dan kalkıp Adana'ya kadar giden İç Anadolu Mavi Trenini 5 ay önce seferden süresiz olarak kaldırdı.
d) Eskişehir'den kalkıp İzmir giden Ege Ekspresi uzun süre önce süresiz olarak kaldırıldı.
TCDD'nin sitesine bakarsanız, bu 4 tren yol çalışması nedeniyle kaldırılmış! İşin ilginç tarafı bu yol üzerinde başka trenler(özellikle yük trenleri-tonajları yolcu trenlerinden daha fazla) çalışıyor, yani yol kapalı değil!
Kaldı ki, demiryollarının tarihinde bu derece uzun süreli ve ülke çapında yol çalışması nedeniyle kapatma da yok!
2-Temmuz-Ekim ayları arasında Ankara banliyö trenleri yine aynı gerekçe ile seferden kaldırıldı. Gerekçe yol çalışması/üst-alt geçit inşaatı idi ama yük trenleri ve Ankara varışlı şehirler arası trenler çalışmaya devam etti.!
3-a) İskenderun-Adana arasında sefer yapan tüm bölgesel trenler 10 ay önce süresiz olarak seferden kaldırıldı.
b) Adana'dan İzmir'e giden posta treni(özellikle dar gelirli vatandaşların kullandığı) 4 yıl önce bir daha yeniden sefere konulmamak üzere kaldırıldı.
Bu bölgede de gerekçe aynı; yol çalışması! Ama burada da yük trenleri çalışmaya devam ediyor, yani yol kapalı değil!.
4-a) İzmir'de banliyö trenleri 3 yıldır çalışmıyor, en iyi ihtimalle de 2011 çalışacağı söyleniyor(İzmir banliyö hatları özelleştirildi).
b) Ege bölgesinde İzmir'den kalkıp Denizli'ye giden, Denizli-Söke, Söke-Nazilli, Söke-Aydın arası çalışan tüm bölgesel trenler "görülen lüzum üzerine" 1 sene önce süresiz olarak seferden kaldırıldı.
c) İzmir-Afyon arası çalışan yolcu treni bir daha sefere konulmamak üzere kaldırıldı.
d) İzmir-Isparta arasında çalışan yolcu treni yaklaşık 1 sene önce süresiz olarak seferden kaldırıldı.
"Raydan ayrılma, hayattan ayrılma" diyen devasa afişleri ülkenin merkezi noktasına astıran TCDD Yönetiminin "yolcu trenlerini kaldırma" icraatları bunlarla sınırlı sanıyorsanız yanılırsınız. Merak edip TCDD'nin resmi web sayfasının "online bilet satış rezervasyon" bölümünü(bu bölümün ismi bu devasa afişlerde de yer almaktadır) bir ziyaret ederseniz karşınıza aşağıdaki bilgiler çıkar:
"YOLCULARIMIZA DUYURULUR
Daha hızlı ve konforlu yolculuk için Selçuk-Denizli ve İskenderun-Toprakkale arasında yol yenileme çalışmaları yapılacağından,
18.02.2008 tarihinden itibaren Adana-İskenderun-Adana,
03.03.2008 tarihinden itibaren Basmane-Söke-Aydın-Nazilli-Denizli-Afyon,
Bölgesinde çalışan tüm trenler yol yenileme çalışmaları tamamlanıncaya kadar geçici olarak seferden kaldırılmıştır.
Eskişehir-Kütahya arasında yapılacak olan yol çalışmaları nedeni ile,
İzmir Mavi Treni, 9 Eylül Ekspresi,
Karesi Ekspresi, İçanadolu Mavi Treni,
Meram Ekspresi
Trenlerine ileri tarihli bilet satışı 15 güne kadar yapılmaktadır.
Pamukkale Ekspresi Haydarpaşa-Denizli-Haydarpaşa
Toros Ekspresi Haydarpaşa-Gaziantep-Haydarpaşa
Bölgesel Ekspresi Eskişehir-Afyon-Eskişehir
Ege Ekspresi Eskişehir-Kütahya-Eskişehir
İçanadolu Mavi Treni Haydarpaşa-Konya-Haydarpaşa arasında yol çalışmaları tamamlanıncaya kadar iptal edilmiştir.
Eskişehir Gar'da yapılacak yol çalışmaları nedeni ile,
Boğaziçi Treni, Başkent Ekspresi, Fatih Ekspresi, Cumhuriyet Ekspresi, Anadolu Ekspresi ve Ankara Ekspresi Trenlerine ileri tarihli bilet satışı 15 güne kadar yapılmaktadır.
Fevzipaşa-Toprakkale arasında yapılacak olan yol çalışmaları nedeni ile,
Fırat Ekspresi ve Adana-Elazığ-Adana arasında işletilen yolcu treni 13.03.2009 tarihine kadar iptal edilmiştir.
Not: İnternet üzerinden satılan biletlere uygulanan ekstra % 5 indirim 01.01.2009 tarihinden itibaren kaldırılmıştır.-TCDD"
Dikkatinizi çekti ise, İstanbul-Ankara, Ankara-İzmir arası trenler ile İstanbul'dan Konya'ya giden tek tren olan Meram Ekspresi'nin de her an seferden kaldırılabileceği açıkça ilan edilmektedir. Bu duyuruda ek olarak, geçtiğimiz aylarda; "Ankara-Kayseri arasında yapılacak olan yol çalışmaları nedeni ile; Erzurum Ekspresi, Doğu Ekspresi, Güney/Vangölü Ekspresi, 4 Eylül Mavi Treni ve Çukurova Mavi trenine ileri tarihli bilet satışı 15 güne kadar yapılmaktadır" şeklinde bir ifade daha vardı(şuan bu ifade yer almıyor)… Bu duruma, seçim kaygılarıyla 15 Haziran 2009 tarihine ertelenen Marmaray Projesi CR1 inşaatı nedeniyle banliyö hatlarının 6 yıl süreyle kapatılacak olmasını da ekleyin.
"Tüm bunlar ne anlama geliyor" derseniz;
TCDD'nin web sayfasında bahsettiği, hali hazırda işleyen trenlerle ilgili iptaller de gerçekleştiğinde, demiryollarında 1-2 bölgesel trenin dışında(onlara da izin verirlerse) YOLCU TAŞIMACILIĞI sona erdirilmiş olacak!
Demiryollarının dışında olanlar doğal olarak bilmemektedirler ki, demiryollarının elinde, "tüm yolcu treni iptallerine gerekçe gösterilen yol çalışmaları için" ne personel, ne ekipman, ne de kaynak mevcuttur! Hele ki, aniden başlayan ülkeyi kapsayan yol çalışmaları için bunları düşünmek mümkün bile değildir!
Bu işin görünen boyutu, ancak gösterilmek istenmeyen başka bir boyutu daha var ki;
-Yolcu trenlerinin bir bir kaldırıldıkları güzergahlarda, daha fazla tonaja sahip olmalarına rağmen yük trenleri çalıştırıldığı gibi, bazı yolcu trenlerinin kaldırıldıkları güzergahlarda başka yolcu trenleri(daha önce de çalışmakta olan) çalışıyor!
-Bir senedir ülke genelinde yolcu trenlerinin bir çoğu seferden kaldırıldı. Ortada yol çalışması vs. de yok!
-Bu yol çalışmalarının bazıları da, ilginçtir ki Ankara-İstanbul, Ankara-Konya hızlı tren çalışmaları gerekçesine dayanıyor(Hızlı tren projelerinin yanlışlığı ve ülkeye verdiği zararlar burada bahis konusu edilmeyecektir). Sene 2003'de açılan, 2004'de açılan, 2005'de açılan, 2006'da açılan, 2007'de açılan, 2008'de açılan Ankara-İstanbul hızlı tren inşaatı yüzünden demiryollarının zararı saymakla bitmez. Ortada 5 senedir sürekli olarak açılacağı söylenen ama deneme seferlerine bile korktukları yarım yamalak bir inşaat var. Gelin bunu bir de siyasilere ve TCDD yönetimine sorun; dünyada hızlı tren teknolojisine sahip 8.ülkeymişiz! Peki 8.olduk da, hızlı tren nerde? Nerde mi; hızlı tren inşaat gerekçe gösterilerek iptal edilen yolcu trenlerinde!
Peki son günlerde ortaya çıkan bu afişler neden?
Bir kez daha hatırlayalım, ne yazıyordu afişlerde; "Raydan ayrılma… Hayattan ayrılma… Trafik kazalarında dünya sonuncusu olalım. Güvenliğiniz için, rahat ve konforunuz için trenden vazgeçmeyin…"
Siz hiç hükümetlerin yada onların atadıkları bürokratların; "TCDD'yi parçalıyoruz, tasfiye ediyoruz, arazilerini, binalarını peşkeş çekiyoruz vs." dediğini gördünüz mü? Onlar ne derler; "TCDD'yi yeniden yapılandırıyoruz, TCDD'ye yatırım yapıyoruz, ihtiyaç fazlası taşınmazları demiryolu yapımı için değerlendiriyoruz, demiryollarının gelişmişlik düzeyini AB standartlarına getiriyoruz, trenleri hızlandırıyoruz vs.." derler. Bu ülke genelinde "halk" adına uygulanan tüm politikalar, yasal düzenlemeler için geçerlidir. Yalancının mumunun yatsıya kadar yanmaması içindir tüm çaba!
İktidara geldikleri günden bugüne demiryollarını artık işlemez hale getirenler, yalanlarını sürdürebilmek için sürekli olarak aksi propagandayı empoze etmeye çalışmaktadırlar. Ayrıca siyasi iktidarın en büyük yalanı ve gelişim-yatırım kurgusu "demiryolları" üzerine olduğu için, yerel seçimlerin arifesinde bu tip afişler bilinçli olarak asıldığını düşünmemek mümkün değil! Tabi bu afişlerin basılması için ayrılan kaynağın musluğu nerden derseniz, cevap; "heba edilen demiryolu öz kaynakları" olacaktır…
Hadi ey halkım, "hayattan ayrılma ve trenden vazgeçme"
Gelin bu afişin konusunu basit bir hikaye haline getirelim;
Vatandaş gelir istasyona ve görevli vatandaşa sorar:
-Nereye gitmek istiyorsun?
-Denizli'ye… Denizli'ye trenimiz yok…
-Isparta'ya…. Isparta'ya trenimiz yok…
-İzmir'e, Konya'ya, Burdur'a, Adana'ya, Gaziantep'e… Yok kardeşim yok, oralara da trenimiz yok!
-Peki nereye var?... Ankara'ya var, ama onları da her an kaldırabiliriz. Banliyö trenine bineyim de demeyin, onu da yakında komple kapatacağız…"
Vatandaş ŞAŞKIN, yolcu trenlerini ortadan kaldıran, yani ülkedeki demiryolu taşımacılığını tasfiye edenler ise PİŞKİNDİR…
Sonuç yerine:
"Ey vatandaş, raydan ayrılma ama rayları söktüğü yetmiyormuş gibi seni kandırmak için bu yalan afişleri yapan/asanlara da hesap sor!"