23 Eylül 2008 Salı

Marmaray Projesinin CR1 inşaatı kapsamında, yıkılacak sanat yapısı sayısı DLH Genel Müdürü tarafından da açıklanmış!

Marmaray Projesinin CR1 inşaatı kapsamında, yıkılacak sanat yapısı sayısı DLH Genel Müdürü tarafından da açıklanmış!
Bizim 182 sanat yapısının yıkılacağı söylemimize karşılık olarak, DLH da 157 tanesi yıkılacak demiş. Ekteki yazıdan da görüleceği üzere, hat üzerinde mevcuda ilave olarak 21 tane daha köprü yapılacağı yazıyor. Bu demek oluyor ki, E-5 sahil yolu bağlantılarına ve yeni karayolu, yeni trafik sorunları ile yeni beton yığınlarına da merhaba denilecek...
Tabi bu arada, güzergah üzerinde kesilecek olan binlerce ağaçtan da kimse söz etmiyor. Bu da bizden bir hatırlatma olsun...
Biz demiyoruz, DLH diyor... İnanmayan ekteki yazıya, bu yazıya da inanmayanlar ise DLH'nın resmi web sayfasında DLH Genel Müdürünün açıklamaları bölümüne baksın...
Daha önce de söylediğimiz gibi, "kimse bilmiyorduk böyle olacağını, haberimiz yoktu" demesin... Çünkü herşey ortada...
Yeter ki, görmek ve anlamak isteyen olsun...

Mevzu bahis DLH Genel Müdürü açıklaması aşağıdadır:


DLH GENEL MÜDÜRÜ ARSLAN: "2008'DE MARMARAY'DA SONA YAKLAŞILIYOR"
Marmaray projesinde 2008 yılı sonuna kadar, 11 adet tüpün yerleştirme işlemi tamamlanacak...
Liman kapasitesinin önümüzdeki yıllarda yetersiz kalacağı göz önüne alınarak 2015 yılına kadar 200 milyon ton/yıllık kapasite ilavesi hedefleniyor...
DLH İnşaatı Genel Müdürü Ahmet Arslan; DLH' nın yürütmekte olduğu projeler ile ilgili detaylı bilgiler verdi. Arslan DLH' nın yürütmekte olduğu en önemli projelerden biri olan MARMARAY'a ait 11 adet tüpün 2008 yılı içerisinde yerleştirme işleminin tamamlanacağını açıkladı. Ayrıca, 2008 yılı yatırım programda teklif edilen projeler ile ilgili de bilgiler verdi.
Aşağıda, Genel Müdür Ahmet Arslan tarafından hazırlanan açıklama görülmektedir.
Marmaray Projesi'nde Yedikule, Üsküdar ve Ayrılıkçeşme'de arkeolojik araştırma kazıları bitirilerek inşaata başlanılmıştır. Yenikapı ve Sirkeci İstasyon alanlarında arkeolojik araştırma kazı çalışmaları devam etmektedir. Depremde sıvılaşma riskine önlem olarak 2 bin 778 noktada kolonlor halinde harç enjekte edilerek, batırma tüp tünellerin oturacağı Boğazdaki zemin iyileştirme işlemi ise tamamlandı. Batırma tüp tünelin oturacağı zeminde, 1 milyon 136 bin metreküp kazı işlemi de bitirildi. Birincisi 24 Mart 2007'de batırılmak suretiyle, bugüne kadar, 5 adet tüp boğazda kazılan hendeğe yerleştirildi. 2008 yılı sonunda da 11 adet tüpün yerleştirilme işlemi tamamlanacak.
Projenin ikinci kısmını oluşturan mevcut banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve elektromekanik sistemleri işi (CR-1) ihalesinde sözleşme imzalanmış ve 21 Haziran 2007 tarihinde yer teslimi yapılarak işe başlandı. İş kapsamında, toplam 36 istasyon yenilenerek modern istasyonlar haline getirilecek, hat boyunca gerekli bölümlerde gürültü önleyici paneller kullanılacak, mevcut demiryolu hat sayısı 2'den 3'e çıkarılacak. Hattın bir tanesi ana hat yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacak. Kazlıçeşme ile Söğütlüçeşme arası 18 dakika, Gebze-Halkalı arası yaklaşık 105 dakika sürecek. Hat üzerinde 30 adet mevcut köprü korunacak, 21 adet yeni köprü inşa edilecek, 157 adet sanat yapısı (yaya alt-üst geçidi ve menfez) ise yıkılıp yeniden yapılacak. CR-2 projesi kapsamında 22-23 m boyunda, 440 adet araç alımı için ihaleye çıkılmış, ön yeterlilik almış olan 5 teklif sahibinden, teknik ve mali tekliflerini 15 Ocak 2008 tarihine kadar sunmaları istendi.(‘İhalenin mali teklifleri 29 Mayıs 2008 tarihinde açıldı.) Ayrıca, Marmaray Projesi İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığının yaptığı raylı sistemlerle entegre olacağı gibi, Atatürk ve Sabiha Gökçen Havalimanlarının bağlantılarını yapacak şekilde çalışmalar yürütülüyor.
İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçiş Projesinin YİD modeli çerçevesinde gerçekleştirilmesine yönelik olarak yapılan fizibilite çalışmalarının olumlu sonuçlar vermesi üzerine, YPK kararı alınmak suretiyle ihaleye çıkıldı. 17 Mart 2008 tarihinde teklifler alındı.
Yapılan değerlendirmeler sonucunda 5.5 km uzunluğunda olan ve tarihi yarımadadaki Kennedy Caddesi ile İstanbul-Ankara Devlet Yolunu birleştiren güzergah belirlendi. Tüneli kullanacak araç sayılarına bağlı olarak gerek yakıt tüketiminin düşmesi, gerekse yolculuk sürelerinin azalması sonucunda senede yaklaşık 125 milyon dolar milli ekonomiye katkı sağlanacak. Halkalı-Bulgaristan hududu demiryolu hattı etüt proje işleri 250 kilometre hıza göre ihale edilmiş, Avrupa standardındaki proje çalışmaları 2007 yılı sonunda tamamlandı.
Ankara-Polatlı-Afyon-Uşak-İzmir Hızlı Demiryolu Projesi, 250 kilometre hıza göre dizayn edilen Ankara-İzmir arası demiryolu hattı projesinde mesafe 824 kilometreden 623 kilometreye düşecek, seyahat süresi 14 saatten 3,5 saate inecektir. Kamulaştırma ve yapım ihalesi çalışmalarına 2008 yılında devam edilecek. Ankara-Sivas Hızlı Demiryolu Projesi, kamulaştırma ve yapım ihalesi çalışmalarına 2008 yılında devam edilecek. Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars Hızlı Demiryolu Projesi, Sivas-Erzincan-Erzurum-Kars arasının 250 km hıza göre 3 bölüm halinde ihale edilen fizibilite etüt ve proje işleri 2007 yılı sonunda tamamlandı.
Tekirdağ-Muratlı demiryolu yapımına 14 Nisan 2007'de başlandı, proje 2008 yılında tamamlanacaktır. Kemalpaşa-Turgutlu Demiryolu Yapımı da aynı yıl bitirilecek. Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Projesinin Türkiye tarafının yapımı için, 20.09.2007 tarihinde ihale yapıldı. İhale sonuçlandırma çalışmaları sürdürülüyor.
Yolcu ve yük taşımacılığına büyük katkılar sağlayacak muhtelif fizibilite etütleri ve etüt projeler ihale edildi. Demiryolu İl, Tesis ve Liman Bağlantıları kapsamında, Adapazarı-Bartın Demiryolu Hattı, Kırşehir-Yerköy Demiryolu Hattı, Aydın-Çine Demiryolu Hattı, Tokat-Turhal Demiryolu Hattı, Şanlıurfa-Mürşitpınar, Çarşamba-Terme-Ünye projelerinin bitirilmesi hedefleniyor. Hızlı Demiryolu kapsamında Muhtelif Fizibilite Etüt ve Projeler çerçevesinde ise, Eskişehir-Antalya, Konya-Mersin, Kayseri-Şefaatli, Bandırma-Bursa-Osmaneli projelerinin tamamlanması öngörülüyor.
Liman kapasitesi önümüzdeki yıllarda yetersiz kalacak...
Liman kapasitesinin önümüzdeki yıllarda yetersiz kalacağı göz önüne alınarak 2015 yılına kadar 200 milyon ton/yıllık kapasitenin ilavesiyle 400 milyon ton/yıl'a çıkarılması hedefleniyor.
İhalelere çıkılacak...
Bu kapsamda, 25 milyon ton/yıl kapasiteli Zonguldak-Filyos Limanı, 1 Milyon TEU kapasiteli Derince Konteyner Terminali, 2 Milyon TEU kapasiteli Kuzey Ege Çandarlı Limanı, 4 Milyon TEU kapasiteli Mersin Ana Konteyner Limanı, 300 bin TEU kapasiteli İskenderun Konteyner Terminali, YİD modeli ile ihaleleri gerçekleştirilecek.
Halen ülkemizde kamu ve özel sektöre ait işletmeye açık 30 adet yat limanı bulunuyor. 10 bin 500 toplam yat kapasitesi, 20 bin yat kapasitesine çıkarılacak, Akdeniz Ülkeleri arasında yüzde 5 olan yat bağlama kapasitemiz yüzde 10'a yükselecek. Yıllık 2 milyar dolar olan yat turizmi gelirimiz ise 4 milyar dolara ulaşacak. Mersin Kumkuyu, İzmir Karaburun, İzmir Yeni Foça, İzmir Çeşme-Şifne, Muğla Ören, İstanbul-Silivri, Tekirdağ, Balıkesir Avşa Adası Türkeli,Trabzon yat limanları da YİD modeliyle ihale edilmek üzere çalışmalar sürdürülüyor.
Havayolu sektöründe, Elazığ Havaalanındaki mevcut pistin yetersizliği nedeniyle, büyük gövdeli uçakların operasyonuna uygun "yeni pist yapımı ve müteferrik işler" işi inşaatı devam etmekte olup, 2008 yılı ilk yarısında tamamlanacak. Kütahya-Afyon-Uşak bölgesi havaalanı projelerinin yapımına yönelik arazi ve zemin etüdü çalışmaları tamamlanmış, Hazine arazileri ile takas yapılması çalışmaları devam etmektedir. Bu proje YİD modeli ile ihale edilecek.
2008 yılı yatırım programında teklif edilen projeler ise şöyle sıralanıyor:
Ağrı Havaalanını büyük gövdeli uçakların operasyonuna uygun hale getirilmesi için mevcut pistin, 3 binX45 metreye geliştirilmesi, Iğdır Valiliğince inşaatına başlanılan ancak tamamlanamayan Iğdır Havaalanı altyapı ikmal ve üstyapı işlerinin yapılması, Bingöl Valiliğince inşaatına başlanılan ancak tamamlanamayan Bingöl Havaalanı altyapı ikmal ve üstyapı işlerinin yapılması, Eskişehir Anadolu Üniversitesi bünyesinde yer alan ve sivil uçuşlara açık Eskişehir Havaalanında mevcut pist, taksiyolu ve apronun geliştirilmesi, Trabzon Havalimanında yeni paralel pist yapılmasına yönelik etüt ve proje ihalesinin gerçekleştirilmesi, Hakkari (Yüksekova) Havaalanının ihale edilmesi, Elazığ Havaalanı Emniyete Yönelik İşler İnşaatı, Balıkesir Körfez Havaalanını büyük gövdeli uçakların operasyonuna uygun hale getirilmesi için mevcut pistin, 3 bin 45 metreye geliştirilmesi yeni projeler olarak teklif edildi..
DLH Genel Müdürü Ahmet Arslan’ın 2008 yılı değerlendirmesi
(DLH’nın resmi web sitesinden alınmıştır)